خواص سيرابي و طرز تهيه آن

دانستني درباره گوسفند

خواص سيرابي و طرز تهيه آن

۱۶ بازديد

سيرابي گوسفند و گاو همواره به عنوان يك غذا سالم شناخته مي شود كه طرفداران مخصوص خود را دارد.سيرابي گوسفند و گاو حاوي مقادير زيادي از  پروتئين ،ويتامين و مواد معدني ضروري است ،همچنين اين ماده ي غذايي درصد چربي ، كالري و كلسترول پاييني دارد.

در اين مقاله شما مي توانيد درباره خواص و طرز تهيه سيرابي مطلع شويد :

گوسفند و گاو در دسته نشخواركنندگان قرار دارند.اين جانوران به دليل خوردن غذاي زياد در فرصت كم، نياز به معده اي قوي دارند تا عمل گوارش را كامل انجام دهند.پستانداران نشخوار كننده معده چهار قسمتي دارند كه شامل دو بخش بالايي و پاييني است كه بخش بالايي شامل سيرابي و نگاري مي شود و بخش پاييني نيز شامل هزارلا و شيردان است.

سيرابي

در هنگام خريد بايد به اين نكته توجه داشته باشيم كه سيرابي تازه بوده و بوي تعفن نداشته باشد.

اگر شما بخواهيد سيرابي را در فصل زمستان و اوايل بهار خريداري كنيد رنگ آن به دليل تغذيه اي كه بيشتر از علوفه خشك است تيره خواهد بود ولي در فصل تابستان و پاييز چون علوفه تازه است رنگ سيرابي روشن مي باشد.

خواص سيرابي

  • منبع سلنيوم :

سلنيوم يك ماده معدني ضروري براي بدن انسان تلقي مي شود كه به عنوان يك آنتي اكسيدان از سلول هاي بدن در برابر راديكال هاي آزاد محافظت مي كند.همچنين به ايمني بدن،كاركرد بهتر تيروئيد و ايجاد DNA كمك مي كند. گوشت،مرغ،غذاهاي دريايي،تخم مرغ و برنج از ديگر منابع خوب براي دريافت سلنيوم هستند.

  • سيرابي حاوي مقادير زيادي ويتامين B-12 :

ويتامين B-12 كه در محصولات حيواني يافت مي شود در تشكيل DNA و گلبول قرمز و ساختن اكسيژن براي بدن بسيار حائز اهميت است.

  • منبع روي :

روي ماده اي است كه در بهبود زخم،افزايش عملكرد ايمني بدن،لخته شدن خون،توليد مثل،عملكرد تيروئيد،بينايي سالم و حس بويايي تاثير گذار است.به گفته مركز پزشكي دانشگاه مريلند روي همچنين خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و سرطان را كاهش ميدهد.گوشت قرمز و حبوبات نيز حاوي اين ماده هستند.

تغذيه مطلوب و سالم دام در كيفيت غذايي سيرابي بسيار مهم است كه اين موضوع همواره مد نظر دامداران بازار گوسفند براي پرورش دام هاي خود مي باشد.

طرز تهيه سيرابي

ابتدا سيرابي را با آب جوش خوب بشوييد و چربي هاي اضافي را جدا كنيد .

سپس آن را به قطعات كوچكتري تبديل كرده و در حدود يك ساعت در محلول آب سرد و آب ليمو قرار دهيد.

بعد از اين شما بايد آن را در يك ظرف قابلمه آب سرد قرار داده و پياز ،سير،نمك و زرد چوبه را اضافه كنيد و در حدود ۳۰ دقيقه بجوشانيد تا كاملا نرم و پخته شود.

براي اطلاع از قيمت گوسفند زنده مي توانيد با كارشناسان ما تماس بگيرد.

منبع : www.livestrong.com

مركز خريد دام زنده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.