انواع نژاد گوسفند خارجي

دانستني درباره گوسفند

انواع نژاد گوسفند خارجي

۱۴ بازديد

امروز در مجموعه بازار گوسفند قصد داريم چند نژاد گوسفند مطرح دنيا را به شما معرفي كنيم.

مرينوس :

مرينوس يك نژاد گوسفند اسپانيايي است كه به دليل داشتن پشم خوب بيشتر مد نظر مي باشد و براي توليد و ساخت انواع لباس هاي گرم،شال،لباس نوزاد و… مورد استفاده قرار مي گيرد.

لايسستر:

لايسستر نژادي انگليسي در معرض خطر است كه داراي اندازه ي نسبتا درشت مي باشد و پشم آن فرفري بوده كه اين نوع پشم در صنعت نساجي مورد استفاده قرار ميگيرد.

لينكلن :

قوچ بالغ اين نژاد وزني بين ۱۱۰ تا ۱۶۰ كيلو گرم دارد. پشم گوسفند لينكلن به دليل كاربردي كه در صنعت بافندگي و طراحي دارد همواره مورد استقبال قرار مي گيرد.اين گوسفند بزرگترين نژاد انگليسي است كه در معرض خطر انقراض ميباشد. 

دورست :

اين نژاد در رده گوسفند هايي است كه گوشت خوبي توليد مي كنند و كشور آمريكا تعداد زيادي از اين نژاد را پرورش ميدهد. دورست گوسفندي است كه علاوه بر گوشت خوب ، مقدار شيربالا و سرعت رشد بالايي نيز دارد و به عنوان يكي از محبوب ترين گوسفندان جهان شناخته مي شود. 

دورپر:

نژاد گوسفند دورپردر آب و هواي خشك پرورش داده ميشود و متعلق به آفريقا مي باشد كه توانايي تطبيق پذيري بالايي با تغييرات فصلي را دارد و اندازه جثه آن از متوسط تا بزرگ متغير است.گوسفند دورپر به عنوان يك نژادي كه گوشت خوبي مي تواند توليد كند مشهور است و پشم آن نيز در صنعت نساجي براي ساخت انواع لباس و پارچه مورد استفاده قرار مي گيرد.

همشاير :

گوسفندان همشاير داراري پشم تيره و صورتي سياه هستند. اندازه جثه اين نژاد متوسط است و رشد سريعي دارند و مزه ي گوشت آنها نيز خوب است و به عنوان يك نژاد گوشتي در مزارع پرورش مي يابند.وزن قوچ بالغ اين نژاد در حدود ۱۳۵ كيلوگرم مي باشد.

سافك :

براي دامداراني كه بيشتر به دنبال نژاد گوسفند گوشتي هستند، گوسفند سافك مي تواند يكي از بهترين انتخاب ها باشد. رنگ پا و صورت اين گوسفندان سياه مي باشد و پشم متوسطي نيز دارند و گوشت خوشمزه و با كيفتي مي توانند توليد كنند.

باربادوس :

نژاد باربادوس بيشتر به دليل داشتن شاخ و موي زيبا مورد توجه قرار دارد . گوسفند باربادوس نسبتا لاغر است و گوشت آن زياد محبوب نيست و بيشتر در آمريكا يافت مي شود.

جاكوب :

گوسفند جاكوب زيبايي خاصي دارد و به دليل داشتن شاخ هاي بلند، خال هاي تير رنگ و پشم خوب بسيار مورد توجه است و براي توليد پشم و چرم مورد استفاده قرار ميگيرند.وزن قوچ بالغ به۵۴-۸۲ كيلو گرم و ميش ها به ۳۶-۵۴ كيلوگرم مي رسد.شاخ هاي اين گوسنفدان معمولا سياه است اما ممكن است به رنگ راه راه (سياه و سفيد) نيز باشند.

فريزين :

اين نژاد متعلق به منطقه Friesland در شمال آلمان و هلند است كه بيشتر به دليل داشتن شير با كيفيت با بازده اي بالا در جهان شناخته مي شود و در حدود ۴۵۰ كيلو گرم شير در ۲۳۰ روز مي تواند توليد كند .

رومانوف :

گوسفند رومانوف متعلق به كشور روسيه است كه به بيشتر به دليل داشتن گوشت و پشم خوب شناخته مي شود و در مناطقي با آب و هواي سرد مي تواند رشد كند . رنگ پشم اين گوسفند در هنگام تولد سياه و سفيد است ولي بعد از مدتي به خاكستري تبديل مي شود.

 

شما مي توانيد جهت خريد گوسفند زنده با كارشناسان ما تماس بگيرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.