10 حقيقت جالب درباره گوسفند

دانستني درباره گوسفند

10 حقيقت جالب درباره گوسفند

۱۳ بازديد
  1. گوسفند حيواني گياه خوار است كه رژيم غذايي آنها شامل گوشت نمي شود آنها معمولا از انواع دانه ها ، گياهان و علف ها تغذيه مي كنند.
  2. برخلاف باور عموم مردم ،گوسفند حيواني باهوش است كه مي تواند چهره حدود ۵۰ گوسفند ديگر را براي ۲ سال به ياد آورد، گوسفندان همچنين مي تواند چهره انسان ها را نيز تشخيص دهند.
  3. گوسفند قادر است احساساتي مانند خشم ، ترس ، خستگي و حتي شادي را تجربه كند و آنها را با علائمي به ديگر گوسفندان نشان دهد.اگر گوسنفدي را با نامي خاص در دوران بچگي صدا كنيد بعدها به آن نام واكنش نشان مي دهد.
  4. يكي از با ارزش ترين محصولات دامي لانولين يا چربي پشم است كه به صورت يك موم زرد رنگ بوده و در توليد لوازم آرايشي و بهداشتي كاربرد دارد.
  5. گوسفند همواره در اديان و فرهنگ هاي مختلف به عنوان يك حيوان مهم و مفيد شناخته شده و همانطور كه مي دانيم تقريبا تمامي پيامبران چوپان بوده اند.
  6. پشم گوسفندان در صنايع نساجي بسيار پركاربرد است و تقريبا از هر ۴۵۰ گرم پشم گوسفند مي توان حدود ۱۶۰۰ متر نخ به دست آورد.گوسفندان بسته به نژادي كه دارند مي توانند بين ۱ تا ۱۵ كيلوگرم  پشم در سال توليد كنند.
  7. مردمك چشم گوسفندان مستطيلي است كه به آنها شعاع ديد كاملي مي دهد. ميدان ديد آنها بين ۲۷۰ تا ۳۲۰ درجه است.
  8. بره ها مي توانند چند دقيقه پس از تولدشان راه بروند هر چند اغلب آنها در طول چهار تا شش ماه اول زندگي خود به مادرانشان وابسته هستند.
  9. شير گوسفندان به عنوان يك ماده ي غذايي كامل شناخته مي شود و اغلب در توليد پنير و ماست استفاده مي شود.
  10. گوسفندان به چندنژاد گوشتي ، گوشتي-پشمي و گوشتي- زايشي تقسيم بندي مي شوند و در ايران گستره ي نژادي وسيعي مانند: افشاري ، مغاني ،كردي ، سنگسري و … وجود دارد .

شما مي توانيد براي خريد گوسفند زنده با كارشناسان ما تماس بگيرد.

مركز خريد دام زنده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.