فوايد شير بز

دانستني درباره گوسفند

فوايد شير بز

۸ بازديد

۱-تقويت استخوان بندي بدن

يكي ديگر از خاصيت شير بز داشتن كلسيم كافي براي تقويت استخوان هاي بدن است. علاوه بر اين مقدار كلسيم موجود در شير بز قابل قياس با شير گاو است ، بدون بسياري از عوارض هاي جانبي كه مي تواند از پوكي استخوان ها جلوگيري مي كند.

خواص شير بز

۲-خواص ضد التهابي

يكي از دلايلي كه مردم تمايل بيشتري به خوردن اين شير دارند اين است كه آنها مي توانند بدون ناراحتي و التهاب شير بز را مصرف كنند، كه اين خاصيت اغلب در شير گاو ديده نمي شود. خواص ضد التهابي به دليل تركيب آنزيم منحصر به فردي است كه در شير بز وجود دارد و التهابات روده را تسكين مي دهد.

۳-جذب مواد مغذي

از ديگر فوايدشير بز مي توان به اين اشاره كرد كه شير بز به شير انسان شبيه است و در مقايسه با شير ساير حيوانات اين شباهت بيشتر مي باشد. بنابراين بدن ما مي تواند مواد مغذي بيشتري را از اين نوع شير جذب كند و هضم آن نيز در فرايندهاي گوارشي راحت تر است.

شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خاصيت شير گوسفند اين مقاله مطالعه نماييد.

۴-تقويت كننده متابولسيم

درصد مواد مغذي موجود در شير بز نسبت به شير گاو بيشتر است و مصرف آن صرفه اقتصادي بيشتري نيز براي خانوارها دارد. يك فنجان شير بز تقريبا ۴۰ درصد از نيازهاي ما به كلسيم ، ۲۰ درصد نياز به ويتامين B و همچنين مقدار قابل توجه اي از پتاسيم و فسفري كه مورد نياز بدن است را فراهم مي كند. علاوه براين مطالعات نشان داده است كه شير بز مي تواند باعث جذب بيشتر آهن و مس شود كه براي كساني كه به كم خوني مبتلا هستند بسيار مفيد مي باشد.

۵-محافظت از قلب

تقريبا مقدار اسيدهاي چرب مفيد موجود در شير بز دو برابر شير گاو مي باشد. اين بدان معني است كه مصرف اين نوع شير مي تواند كلسترول بدن را متعادل تر كند. با متعادل سازي ميزان اسيدهاي چرب ضروري در بدن، مي توان از سكته مغزي ، حمله قلبي و ساير عوارض قلبي و عروقي جلوگيري كرد. سطح پتاسيم بالا در شير بز همچنين باعث كاهش فشار خون مي شود و تنش را در سيستم قلبي وعروقي كاهش مي دهد.

با برترين نژاد بزهاي شيري جهان آشنا شويد.

۶-افزايش ايمني بدن

شير گاو حاوي مقدار كمي از سلنيوم است، اما مقدار قابل توجهي از اين ماده مفيد در شير بز وجود دارد. اين ماده معدني نقش مهمي در سيستم ايمني بدن دارد و بدن را از بيماري ها و عفونت ها محافظت مي كند.

۷-كاهش وزن

اگرچه شير بز حاوي اسيدهاي چرب بيشتري نسبت به شير گاو است اما چربي بد كم تري در اين نوع شير موجود مي باشد و مي توان بدون اينكه نياز هاي تغذيه اي بدن را كاهش داد چرب كم تري دريافت كرد و باعث كاهش وزن شود و از خاصيت شير بز محسوب مي شود.

۸-حفاظت از محيط زيست

فرايند گوارش گاوها باعث توليد مقادير زيادي گاز متان مي شود كه اين گاز به جو و لايه اوزون بسيار آسيب وارد ميكند. محققان در واقع بر اين باورند كه پرورش ميليون ها گاو در سراسر دنيا سالانه خسارات زيادي به لايه اوزون وارد مي كند كه مي توان با پرورش و استفاده از محصولات لبني بزها از تغييرات خطرناك اقليمي جلوگيري كنيم.

قيمت دام زنده | مركز خريد دام زنده

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.